• 9.A

Boli s nami 9 rokov. Dnes odchádzajú. Želáme im, aby z nich boli šťastní a úspešní mladí ľudia. Naši deviataci!

• ANGYALOVA LATKA

Minulý týždeň dostal priestor, v nabitom závere školského roka, 3. ročník nevšedného športového podujatia "Angyalova latka". O najvyšší skok do výšky sa pobili žiaci druhého stupňa, ktorí boli úspešní v predošlej kvalifikácii. Atléti vyburcovaní výbornou atmosférou, ktorú vytvorili všetci žiaci školy, podali skutočne výnimočné výkony.

• Výlet do prírody

Dnes sme sa vybrali na výlet do prírody, navštívili sme Salaš Revolta na Kremnických Baniach. Hoci nám ráno popŕchalo, vykľul sa z toho pekný deň. Tvorili sme, športovali, súťažili a samozrejme sme sa postarali aj o zvieratká. Cesta späť bola pre niektorých náročná, ale zvládli sme to!!! Ďakujeme za pekný deň pani asistentke Alenke a rodičom, ktorí nám s výletom pomohli. Kolektív II.B

• Slávnostný obed s vedením školy

Koniec školského roka je časom bilancovania, odmeňovania i poďakovania tým, ktorí sa počas roka najviac snažili, tým, ktorí obetovali kus svojho voľného času v prospech školských povinností, tým, ktorí počas školského roka robili dobré meno nielen svojim rodičom, ale aj svojej škole. V našej škole je už peknou tradíciou, že takýmto žiakom poďakujeme nielen na koncoročnej slávnosti, ale aj slávnostným obedom s vedením školy, ktorý nám každý rok pripravujú v reštaurácii Silvanus.

Ďakujeme krásne za veľmi chutný obed v príjemnom prostredí reštaurácie pánovi Michalovi Košíkovi, ktorý ho pre nás sponzorsky zabezpečil.

Prajeme všetkým žiakom a žiačkam, učiteľom aj učiteľkám , aby im koniec školského roka priniesol spokojnosť z dobre vykonanej práce a uvedomenie si možností, ktoré im nasledujúci školský rok prinesie ako výzvu, ktorú môžeme spoločne zdolať.

• Oznam

Vážení rodičia,

Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR pripravuje na nasledujúci školský rok bezpečný návrat žiakov do škôl v súvislosti s ochorením COVID-19, preto ďalšie  testy, o ktoré ste prejavili záujem , si  môžete vyzdvihnúť zajtra, v utorok 28.6. a v stredu 29.6.  v čase od 7,00 hod. do 14,00 hod. V prípade, že sa nemôžete dostaviť , dohodnite si osobne termín na t.č. 045 / 6742 070

Vedenie školy.

• Stretnutie s ilustráciami

V priebehu posledného mesiaca sme ešte navštívili galériu a pozreli sme si zaujímavú výstavu s názvom TOTO! SÚ POKLADY SLOVENSKEJ ILUSTRÁCIE.

Objavili sme na nej veľa zaujímavých ilustrácií z knižiek, ktoré sú nám známe, od usporiadateľov výstavy sme sa dozvedeli príbehy niektorých ilustrácií. Nakoniec sme sa tiež pustili do práce a vytvorili sme vlastné ilustrácie technikou zapúšťania farby do látky – vznikli nám veľmi pekné obrázky. Deti zo 4. ročníka si vytvorili svoju knižočku s ilustráciami.

• Výlet do Harmaneckej jaskyne

My, siedmaci, sme išli na výlet do Harmaneckej jaskyne. Keď sme prišli autobusom, čakal nás 1,5 kilometrový strmý kopec. Po 45 minútach sme vyšli na vrch a hneď sme sa nadesiatovali a obzreli krásny výhľad na okolie. Po otvorení jaskyne, sme vošli do nej. Bolo tam len 6°C. Zistili sme, že stropy boli veľmi nízke. Sprevádzal nás milý pán, ktorý nám ukázal terén v jaskyni. Dozvedeli sme sa, že 1 cm³ uhličitanu vápenatého vzniká 100 až 150 rokov. Videli sme rôzne kvaple, ktoré nám pripomínali skameneného Štúra, zlatú rybku, ježibabu s palicou, psa, leva, Harmaneckú vázu ... Počas našej prehliadky sprievodca vypol svetlo, aby sme sa cítili ako jaskyniari. V nohách sme mali vyše 1000 schodov a po hodine sme vyšli z jaskyne a išli naspäť ku nášmu autobusu. Po návšteve jaskyne sme išli do obchodného centra Európa v Banskej Bystrici. Keď sme prišli do Európy, naša triedna učiteľka nám dala 2 hodiny voľného pohybu po obchodoch, aby sme si mohli kúpiť potrebné aj nepotrebné veci. Celá trieda sme spravili hromadný útok na KFC. Po dvoch hodinách sme sa stretli pri vchode, kde sme mali zraz. Alex meškal. Pred odchodom si pár spolužiakov kúpilo Bubble Tea. Do Kremnice sme sa vrátili o 15:20. Domov sme prišli šťastní a zdraví s pani učiteľkou triednou a pánom učiteľom Kmeťom.

• Vesmír a deti

Pondelkové popoludnie v školskom klube nám spríjemnil pán Miškóci. Deti 4. a 3. ročníka sa od neho dozvedeli veľa zaujímavostí o vesmíre, dostali odpovede aj na všetky svoje zvedavé otázky. Dokonca si odniesli aj malé darčeky.

• Hľadanie pokladu

Dnes sme sa zmenili na hľadačov pokladu. Podľa indícií sme sa za 275 nazbieraných zlatých mincí, ktoré sme získali za našu šikovnosť, statočnosť, pomoc a iné samé dobré skutky, dostali k óóóbrovskej odmene. Odhaľovali sme tajné písmo pomocou enkaustickej žehličky a vodových farieb, počítali sme, pracovali sme so súradnicami, hrali sa a hľadali. A aby sme mali dostať síl, prišla pizza a muffinky a ovocie a iné samé dobroty, za ktoré ďakujeme našim rodičom. Na záver sme fandili našim starším kamarátom na Angyalovej latke v skoku do výšky. Krásny deň za nami a pokračujeme ďalej výletom do prírody. Kolektív II.B

• Školský výlet šiestakov

Dňa 21. júna sa žiaci 6.A a 6.B triedy zúčastnili záverečného školského výletu, počas ktorého navštívili krásny Topoľčiansky zámok a Národný žrebčín. To, že sa im výlet náramne páčil a užili si ho plnými dúškami, môžete vidieť na krásnych slnečných fotkách.🍀😍☀️🐴

• Mapy

Poznáme ich všetci a používame takmer každý deň. Mapy. Či už sledujeme predpoveď počasia, cestujeme autom na neznáme miesta, alebo sa chystáme na turistiku. Čítať mapy je pre nás hračka, ale nakresliť ich, to už je iný oriešok. My sme si to vyskúšali na školskom dvore v rámci hodiny matematiky. Úlohu sme splnili na výbornú, aj keď nám trošku pomohli deviataci.

Žiaci VII.A

• Boli sme sa pohrať...

Namiesto vyučovania hranie? Nie tak celkom. V Pohronskom osvetovom stredisku v Žiari nad Hronom sme navštívili interaktívnu výstavu vedeckej hračky, kde sme objavili a vyskúšali rôzne rébusy, zvukové a magnetické hračky, optické klamy, periskopy...Ani sme netušili, že existuje nielen hracia kocka, ale i hracia gulička na hádzanie čísel od 1 po 6. Normálne fungovala ako kocka a my vieme, prečo! Hrali sme sa, ale i zisťovali, ako tieto zaujímavé hračky fungujú. Neverili sme vlastným očiam, keď namiesto jedného spolužiaka sme videli jeho dvadsať kópií, či strunu pochodujúcu dolu schodmi. Nakoniec sme dostali ťažkú úlohu: mali sme si vybrať niektoré z hračiek a vysvetliť ako, ale aj prečo tak fungujú. Zvládli sme to a naozaj sme si to užili.

III.A

Vedecká hračka

• Naša posledná pirátska plavba

Blíži sa koniec školského roka a piráti z III.A sa vybrali na poslednú objavnú výpravu. Všetko sa začalo putovaním tajnou mapou na  interaktívnej tabuli, kde sme sa cez pravopis vybraných slov prelúskali až k pokladu. Lenže náš poklad z triedy aj s opicou Škoricou zmizol! Pomohol nám odkaz, aj keď bol napísaný po anglicky...Piráti si však poradili a opicu našli. Ukrývala indície, ktoré nás priblížili k pokladu. Na tajných miestach (hľadali sme naozaj všade) sme objavili časti obrazu, ktorý sme spoločnými silami potom v triede poskladali. Piráti predsa vedia spolupracovať ;-) . A vedia nájsť nielen poklad, ale aj pirátsku vlajku, či novú knihu do pirátskej knižnice. Piráti, boli ste úžasní! A nielen pri poslednej plavbe, ale celé tri roky. Želám Vám veľa úspechov s novým kapitánom na novej, štvrtáckej lodi!

Mgr. Miroslava Kmeťová

Piráti

• Veselo s gitarou

Pýtate sa, že kto tak pekne hrá na tej gitare? Vyhráva nám naša praktikantka Viktória, ktorá s nami strávila v ŠKD celý školský rok a prváčikovia si ju veľmi obľúbili. Priniesla gitaru a spríjemnila nám popoludnie detskými pesničkami. Prváci si zaspievali, zatancovali a užili si veľa pekných chvíľ. Ďakujeme Viktorka!

• Pozdrav z Košíc

Po hladko zvládnutej ceste nám letná búrka dopriala trochu oddychu a osvieženia, ktoré sme si krátili na našom ubytovaní rôznymi kratochvíľami. Prvý deň nášho koncoročného výletu do Košíc, ktorý bol mimoriadne bohatý na zážitky, sme zakončili večernou prechádzkou po historickom centre. Tomu však predchádzala návšteva Miklušovej väznice, jednej z expozícií Východoslovenského múzeá. Navštívili sme katov dom a diskutovali sme o rôznorodosti trestov v stredoveku. Dozvedeli sme sa, že v minulosti musel ísť človek do väzenia napríklad aj za ohováranie. Následne sme sa presunuli do Laser arény, kde Novaškovci ukázali svoju tímovú spoluprácu, odhodlanie a vytrvalosť. Zažili sme akciu a adrenalín. Pred letnou búrkou sme sa schovali do miestneho obchodného centra, kde prepadli nákupnej horúčke. Unavení ale plní pozitívnych emócií sme nasmerovali svoje kroky cez centrum späť do ubytovacieho zariadenia.

• Profil školy

Pomáhať deťom, v podnetnom prostredí, objaviť základy všetkého, čo bude vo svojom živote a v ďalšom vzdelávaní potrebovať.