Programujeme s legom II
Tento projekt sa uskutočnil vďaka programu e-Školy pre budúcnosť Nadácie Orange
Kúpili sme pre školu dve nadstavbové robotiské stavebnice Logo Mindstorms EV3 a dokúpili sme senzory potrebné pre našu prácu s robotmi
Aktuálne informácie:
január 2019:
Staviame nové modely lego robotov s použitím nadstavbových častí.
február 2019:
Pripravujeme si lego robota záchranára na súťaž RoboCup Junior Slovensko 2019. Pracujeme na programe "sleduj čiaru".
Pripravujeme sa na predvádzanie robotov pre škôlkárov cez jarné prázdniny v pondelok 4.3.2019
marec 2019:
4.3.2019 sme v rámci programu pre škôlkárov Hravá školička predvádzali robotov
Po jarných prázdninách budeme robiť výber žiakov na súťaž RoboCup Junior Slovensko 2019, ktorá sa bude tento rok konať 27. - 29.3.2019 v Liptovskom Mikuláši.
27. - 29.3.2019 sme boli na celoslovenskej súťaži RoboCup Junior Slovensko 2019 v Litovskom Mikuláši, pozrite si informácie v Novinkách alebo v tejto prezentácii, ak ste si ju nestihli pozrieť v telke na chodbe školy: prezentacia_robocup_2019.pptx
V našej galérií fotografií pribudol 31.3.2019 album s názvom RoboCup 2019 Liptovský Mikuláš.
apríl 2019:
Relácia v školskom rozhlase. Ak ste v stredu 17.4.2019 neboli v škole, vypočujte si rozhovor so súťažiacim z tohto záznamu:
https://youtu.be/rIJpfuSJAYYmáj 2019:
Predviedli sme robotov našim spolužiakov cez prestávku v aule školy. Pozrite si krátky videozáznam: https://youtu.be/3DUs7uLDKJo
V poslednom tohtoročnom čísle školského časopisu Rytmus školy sa dočítate ešte pár zaujímavých dojmov zo súťaže Robocup 2019.
Koordinátorka tohto projektu sa zúčastnila vzdelávania Programovanie lego robotov na základných školách na UMB v Banskej Bystrici.
Ciele projektu:
1. Získať schopnosť algoritmizovať zadaný problém, rozvíjať si programátorské zručnosti.
2.Zdokonaľovať si prácu s robotickou stavebnicou, vedieť poskladať robota podľa zadania a ovládať ho pomocou softvéru.
3. Rozvíjať si schopnosti kooperácie a komunikácie, naučiť sa spolupracovať pri riešení problému.
4. Získať a rozvíjať si prezentačné zručností - naučiť sa prezentovať svoju prácu a vážiť si prácu iných.
5. Rozvíjať si svoju osobnosť, tvorivosť, logické myslenie, zodpovednosť, húževnatosť a sebakritickosť.
Opis aktivít:
1. Zostroj lego robota a naprogramuj ho.
Táto aktivita sa bude realizovať na hodinách informatiky. Žiaci 9. ročníka sa rozdelia do štyroch skupín, každá
skupina zostaví robota podľa návodu alebo podľa vlastného zadania, pripraví program na ovládanie robota.
Najšikovnejší žiaci budú vybraní na súťaž Robocup 2019.
2. Podeľ sa o svoje skúsenosti s ostatnými.
Žiaci 98. ročníka sa podelia o výsledky svojej práce, o pocity a skúsenosti so stavbou lego robotov prostredníctvom
školského časopisu, školského rozhlasu a webovej stránky školy. Na webovej stránke uverejnia aj fotografie
zostavených lego robotov a programy, ktoré boli použité na ich ovládanie. Takýmto spôsobom sprístupnia
informácie o programovaní všetkým, ktorých to zaujíma. Svoje roboty budú predvádzať počas prestávok v budove školy.
3. Zúčastni sa súťaže.
Z najúspešnejších a najšikovnejších žiakov zostavíme dva tímy. Jeden tím sa zúčatní súťaže v kategórii konštrukcia robota
na zadanú tému z prinesenej stavebnice a tento rok skúsime aj kategóriu Robot - záchranár. Súťaž Robocup Slovesnko 2019
bude organizovaná v rámci IT akadémie prostredníctvom Školského výpočtového strediska.